2009. március 16., hétfő

Spenótfőzelék főtt tojással


Hozzávalók:
  • 1 zacskó mireilt spenót (ált. 450gr.)
  • 8-10 dl szója- v. rizstej
  • 2-3 dl víz
  • (finomítatlan)
  • bors (lehetőleg egész)
  • 4-5 gerezd fokhagyma
  • rizsliszt (a sűrítéshez)
Elkészítés:

A spenótot (jól figyeljünk oda, hogy tényleg csak spenót legyen a termékben, ha mirelitet használunk) felolvasztjuk. Vízben tűzre teszük (alacsony lángon, villanysütőnél elég a 3-as fokozat, ha 6ig megy a számozás), sóval és borssal (én egész zölborsot szoktam használni és kőmozsárban töröm össze) ízesítjük. Mikor rotyogni kezd hozzáadjuk a tejet és az aprított fokhagymát. Mikor forrni kezd habverő segítségével rizsliszttel besűrítjük. És kész is.

Eképp készíthetünk bármilyen zöldségből főzeléket és ha nem tudnánk, nem lehet észrevenni az ízén, hogy másképp készült, mint szokott. Azt viszont vegyük figyelembe, hogy több só kell bele, mert a növényi tejek meglehetősen édesek.

Adhatunk hozzá fött tojást (a képen éppen tényleg teljesen főtt, de úgy szoktam csinálni, hogy a sárgája félig lágy maradjon), csicseriborsó vega füstölt "kolbászt" (kitapasztaltam, abban nincs semmi olyan, amit a Seignalet diéta szerint tilos enni), vízgőz fölött párolt nyers sütőkolbászt,... stb.

Ma kipróbáltam egy krémlevesnél a burgonyakeményítőt sűrítéshez. Most vagy én vagyok nagyon béna... Szóval nem ajánlom. Maradok a rizslisztnél.

Nincsenek megjegyzések: