2009. március 13., péntek

Koktélrák zöld ágyon párolt sárgarépával, rizzsel és tartármártással

Hozzávalók:
  • 300gr (gyorsfagyasztott) koktélrák
  • 2 db kínaikáposzta levél
  • 4-5 db sárgarépa
  • 1-1,5 bögre rizs

Elkészítés:

Ez egy rendkívül gyorsan elkészíthető étel és nagyon ízletes is. Szeretem, mikor a tányérom változatos, színes.

Feltesszük a rizst főni 1,5szeres (finomítatlan) sós vízben. A sárgarépákat meghámozzuk, 2-3 darabba vágjuk és felcsíkozzuk. Párolóbetét segítségével vízgőz fölött megpároljuk. (Én nem szoktam sokáig, mert ropogósan szeretem.) Vizet forralunk és a rákokat 1 percre a forró vízbe tesszük (előzetes felengedés nélkül), majd leszűrjük. Az így elkészült köktélrákot kínaisaláta levél ágyon és rizzsel tálaljuk.


Hozzávalók a tartármártáshoz:
  • 3 db főtt tojás
  • 1 ek aprított hagyma
  • 2 tk magos francia mustár
  • 1 tk aprított petrezselyemzöldje
  • fél bögre extraszűz olivaolaj (első hideg sajtolásból)
  • 2 ek fehérbor ecet
  • (finomítatlan)
  • bors
Elkészítés:

Hámozzuk meg a tojásokat, majd válasszuk szét a tojássárgáját és a fehérjét. Egy tálkában nyomkodjuk szét a tojássárgáját egy villa segítségével. Adjuk hozzá a nagyon apróra vágott hagymát, a mustárt, sózzuk és borsozzuk. Keverjük jól össze habverővel vagy villával (lehet mixerben is). Mikor már jó krémesre kevertük lassan adagoljuk hozzá az olajat folyamatos kevergetés mellett (mintha majonéz készítenénk). Végezetül keverjük hozzá az ecetet majd az előzőleg finomra aprított tojásfehérjét.

Az én tartármártásomat inkább tartárkrémnek nevezném. Egész egyszerűen azért, mert nem szoktam figyelni mennyi olajat teszek bele. Most sem méricskéltem és valószínűleg fele annyit tettem bele, mint az a receptben szerepel. Mindenesetre nagyon finom volt és ha ilyen állagúra készítjük, akkor tölteléknek is használhatjuk hidegtálakhoz.

Franca Feslikenian, Salsa e sughi, Gribaudo, Savigliano,2003, Salsa tartara

Nincsenek megjegyzések: