2009. április 1., szerda

Spenótos risotto

Hozzávalók:
  • egy jó maroknyi spenótlevél
  • 200 ml sűrített paradicsom
  • 100 ml rizstejszín
  • 100 ml víz
  • (finomítatlan)
  • bors
  • fokhagyma
  • 2 ek lenmag
  • 1,5-2 bögre rizs
Elkészítés:

A rizst másfélszeres vízben megfőzzük. Én mindig jázmin rizst szoktam használni, amit Bp.en veszek a Rákóczi téri kínaiban.
A lenmagot betesszük egy lábosba és föletsszük fedő alatt lassú tűzre. (Én megint a letapadás mentes lábosomat használtam.) A megmosott, kierezett spenótot csíkokra vágjuk és rádobjuk a lenmagra. Megfonnyasztjuk. (Ha nincs letapadás mentes lábosunk, akkor itt tehetünk alá 1-2 evőkanál vizet.) Ráöntjük a sűrítet paradicsomot, majd a vizet és a rizstejszínt. Sóval, borsal ízesítjük és ha elkezd rotyogni beletesszük a fokhagymát is paszírozva. Én 4-5 gerezdet szoktam, mert nagyon szeretem a fokhagymát. Apránként hozzákeverjük a főtt rizst, csak annyit, amennyit a szósz felvesz.

Ha szójatejszínt használunk, akkor kellhet bele még egy teáskanál méz is.

Nincsenek megjegyzések: