2009. április 29., szerda

Paradicsomos padlizsán csirkemellel

Ezt a receptet már egy jó ideje készülök föltenni ide. Kb. másfél hete barátaink voltak nálunk vendégségben, arra az alkalomra készítettem és egy falat nem sok annyi sem maradt. A padlizsán amúgy is nagy kedvencem és örömmel konstatáltam a piacon, hogy végre újra itt van, hát még paradicsommal kombinálva. Bár ez utóbbinak sajnos még nincs szezonja...

Hozzávalók:
  • fél csirkemell
  • 1 közepes padlizsán
  • 2 mk szines bors
  • 1 mk fokhagyma granulátum
  • 1mk koriander
  • 2 mk oregánó
  • 3-4 mk bazsalikom
  • 1 konzerv darabolt paradicsom
  • 3 ek sűrített paradicsom
  • (finomítatlan)
Elkészítés:

A húst apró vékony csíkokra vágjuk és föltesszük alacsony hőfokon, fedő alatt, tapadásgátló lábosban. Míg a hús levet ereszt a padlizsánk kb 1 centis szeletekre vágjuk, szétterítjük, megsózzuk. Ha elkezd "izzadni" papírtörlővel felitatjuk, megfordítjuk a szeleteket és ugyanezt a műveletet hajtjuk végre a másik oldalon is. Felkockázzuk és a csirkéhez adjuk. Ha a padlizsán is kezd főni, hozzáadjuk az előzőleg összeőrölt vagy kőmozsárban összetört fűszereket (a bazsalikom kivételével). Amint illatozni kezd hozzáadjuk a paradicsomkonzervet és a sűrített paradicsomot. Én tettem hozzá kevés vizet (1,5-2 dl) is, de ez attól függ mennyi levet engedett a hús és a padlizsán és hogy mennyire sűrű szószt szeretnénk. Végül hozzáadjuk a baszalikomot is és kész.
Nálunk hajdinás rizzsel került asztalra. 1/4 rész hajdinát főzetem össze 3/4 rész rizzsel. A hajdina íze nekem magában erős, de rizzsel együtt nagyon kedvelem.

Akinek nincs ilyen csodalábosa vagy előzőleg bepácolja a húst a megadott fűszerekkel készített páclében és megpárolja, mielőtt összefőzné a padlizsánnal, vagy kevés vízben főzi és utána a receptet követi. Nem próbáltam még a pácos megoldást, mert nincs rá szükségem (amúgy meg nem is tudok ennyire előre gondolkodni, tervezni), hála nagymamámnak és a csodalábosainak. Ha főzzük a húst, ügyeljünk rá, hogy ne lobogjon a víz, épphogy csak forrjon finoman és azt se sokáig.

2 megjegyzés:

Jutka írta...

Megcsináltam!
Isteni finom lett :)
Kösz, hogy írod ezt a blogot, nagy segítség nekem!

Bibe írta...

Nagyon szívesen! Pont ezért írom ezt a blogot, hogy segítsek. :)
Örülök, hogy ízlett.