2009. május 27., szerda

Gnocchi

Na most nagyon büszke vagyok magamra. Régebben (még a diéta előtt) sohasem készítettem gnocchit. Nagyon szemeztem vele egy ideje és néhány hónapja nekifutottam. Tökéletes kudarc lett a végeredmény. Akkor krumpliból és rizslisztből próbálkoztam. Szét is esett rendesen mikor ki akartam főzni.

Gondoltam kihasználom hát azt az egy hetet, amíg férjem nem volt itthon és megcsináltam az autentikus verzitót, krumpliból és búzalisztből, hogy lássam hogyan is kellene kinéznie a tésztának. Nagyon finom enyhén édeskés lett. (Akkor héjában főzetm a krumplit és utólag húzatam le róla, mert elvileg így kéne csinálni).

Ma ismét nekifutottam a Seignalet verziónak és HURRÁ sikerült!

Hozzávalók:
  • krumpli (20 dkg fejenként)
  • rizsliszt
  • burgonyakeményítő
  • csicseriborsóliszt
  • olaj (első, hideg sajtolásból)
  • (finomítatlan)
Elkészítés:

A krumplit meghámozzuk, fölkockázzuk és sós vízben megfőzzük. Leszűrjük és összetörjük (paszírozzuk, ha úgy tetszik) némi só hozzáadásával. Mikor lanygyosra hűlt elkezdjük gyúrni a tésztát. Előbb adunk hozzá egy kevés olajat (én bio omega három olajat használtam) és rizslisztet, majd burgonyakeményítőt és összegyúrjuk, majd csicseriborsó lisztet addig dolgozunk hozzá, míg már nem ragad a tenyerünkhöz. Bár itt azért halkan megjegyzem, egy kissé ragadni fog még akkor is, ha már kész a tészta, de látszik, hogy szépen összeállt már és formázható.
Vizet forralunk. Közben a tésztából kis, kb. 1-1,5 cm átmérőjű rudakat gyúrunk, amiket fél centis karikákra vágunk, majd ezeket egy desszertvilla segítségével becsíkozzuk (picit szétlapítjuk). A gyúráshoz nem szükséges belisztezni a deszkát, de a mintázást már egy rizsliszttel finoman megszórt deszkán végezzük.


Ha a víz felforrt, tegyünk bele sót és egy pici olajat és kis adagokban főzzük ki a tésztát. Akkor van kész, ha feljön a víz tetejére. Szűrölapáttal kiszedjük és főhet a kövekező adag.


Jó tanács: A tészta gyúrásakor kezünket rizsliszettel lisztezzük be.

Én most nyers paradicsomszósszal tálaltam.

Hozzávalók:
  • 3-4 paradicsom
  • 1 duci gerezd fokhagyma
  • (finomítatlan)
  • bors
  • bazsalikom
  • olivaolaj (első hideg sajtolásból)
Elkészítés:

A paradicsomokból kivágjuk a zöld részt és felkockázzuk, majd a többi hozzávalóval összemixeljük.
Mi hidegen tettük a tésztára, de fel is lehet langyosítani tálalás előtt. Ha viszont főzni szeretnénk a szószt, akkor az olajat csak utólag tegyük bele.

2 megjegyzés:

harmony írta...

hű de szuper, kár hogy mennyiségeket nem írtál a lisztekhez, keményítőhöz, ezt én is kipróbálnám...

Bibe írta...

Azért nem írtam mennyiségeket, mert nem lehet. Csak úgy szórtam rá a lisztet és gyúrtam. Egy gnocchi recepthez sincsen (legalábbis tudomásom szerint).
A tészta állaga a lényeg. Rizslisztből elég 2-3 főre 2 evőkanál kb és 1 ek burgonyakeményítő, a többi pedig csicseriborsóliszt.