2009. november 2., hétfő

Padlizsánkrém

Nem, nem hagytam fel a sütéssel, főzéssel. Csak éppen önmegvalósulok. Ez annyit tesz, hogy visszatértem "régi" önmagamhoz és a rendszer abszolút eltűnt életemből, tán sose volt... Bár néha az itthoni káosz kihoz a sodromból (ettől persze még sosincs rend, mert valljuk be kupisak vagyunk párommal mind a ketten és ezen a gyerkek neméppen sigítenek, csak rásegítenek), főleg életem párja ruhakupacai. Kedvem lett volna lefényképezni hogy néz ki az ágyunk vége, de gondoltam senki szépérzékét nem terhelem le az amúgy csodaszép álkovácsoltvas, svédboltos, ugyanakkor igen strapabíró - lásd még a két fergetegesen csibész gyerkőcünk reggeli ránkugrálórohamai (ami azátn persze néha naphosszat tart) sem tudtak kikezdeni - gyönyörűség férjuram oldalán puposodó ruhakavalkádjának látványával.
No lényeg a lényeg, megint mindent fecnikre írok, vagy le sem írom, mondván, hogy megjegyzem. Persze...egy darabig... És aztán? Szóval miután nemrégiben ismét nokedlit készítettem és bevallom meg sem próbáltam felkutatni cetlijeimet, hanem tanácsosabbnak, s főleg sokkal célravezetőbbnek láttam a blogomban a remek kis google kereső segítségével elővarázsolni, eldöntöttem igyekszem megint mindent rendszeresen ide bejegyezni.


Hozzávalók:
  • két kisebb vagy egy nagy padlizsán
  • 2 ek olivaolaj (első, hideg sajotlásból)
  • 2 ek ciromlé
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 2 ek friss, aprított petrezselyem
  • 1 csipet őrölt kömény
  • (finomítatlan)
  • bors
Elkészítés:

Ennel az ételenek az elkészítése a mi sem egyszerűbb kategótiába tartózik. A padlizsán szőrötül-bőröstül egészben megbároljuk. Ha kihűlt, kikaparjuk a husát és villával összenyomkodjuk. (Rásegíthetünk botmixerrel, ha krémesebb állagot szeretnénk elérni.)
Eredetileg a recept szerint a sót és a borsot a végén kellene hozzátenni, de én nem így szoktam csinálni. Egy púpozott mokkáskanál sót kb. 6-8 szem egészborssal és köménnyel (mert azt is egészben adom hozzá) kőmozsárban összetörök, majd hozzáadom az aprított petrezselymet és a paszírozott fokhagymát és azt is összedolgozom a többivel a kőmozsárban, majd a citromlevet és végül az olajat.
Az így kapott fűszeres levet villával beledolgozzuk a padlizsánba és tálalásig hűtőszekrénybe tesszük.


Forrás: Recettes vapeurs (erdetileg: Steam-it), Marbout, 2008

És akkor itt most elárultam magam. Nemigen szoktam könyvből főzni, de ez a recept elsőre nagyon megtetszett és bevált. Sokszor készítettem már. És nem utolsó sorban, nem kellett fecniket keresgélnem...

Nincsenek megjegyzések: