2009. november 21., szombat

Csúsztatott palacsinta

Olajon sütni éppen nem tilos, de ellenjavalt ebben a diétában. Így eddig nem is tettem fel ilyen receptet. Persze itt is első hideg sajtolából származó olivaolajat (mert erre van legkevésbé hatással a hő) használok. És a palacsintasütő kikenését sem viszem túlzásba. Minden második vagy harmadik palacsintánál egy kicsit beolajozok egy papirtörlőt és avval kenem ki.

Hozzávalók:
  • 2,5 dl rizstej
  • 10 dkg hajdinaliszt
  • 5 tojás
  • (finomítatlan)
  • 4 ek nádcukor
  • tölteléknek: nádcukor+kakaópor
  • öntetnek: kókusztej
Elkészítés:

A lisztet a hideg tejjel simára keverjük, és állandó keverés mellet, lassú tűzön langyosra melegítjük. A lisztpéphez hozzáadjuk a cukrot és a sót, majd a tojások sárgáját egyenként belekeverjük. A tojásfehérjéből (lehet hozzá egy pici cukrot adni, hogy keményebb legyen) habot verünk és apránként spatulával beledolgozzuk az előbbi masszába.
Palacsintasütőben kisütjük, de csak az egyik oldalát. Hőálló tálra csúsztatjuk, megcukrozzuk és megszórjuk kakaóporral, majd rátesszük a következő palacsintát, ... Az utólsó palacsintának lehet a megsült része fölül, bár én nem így szoktam. A tetejét még megszórom nádcukorral.
Kb. 20-30 percre tegyük előmelegített sütőbe 100-110 fokra légkeveréssel. Kókusztejjel tálaljuk.

Ehhet a verzióhoz tényleg nagyon illet a kókusztej. De csináltam már gesztenyelisztből és a lapok közé akkor tettem darált diót is. Ahhoz a vaniliasodó sokkal jobban illett.

Nincsenek megjegyzések: