2011. december 26., hétfő

Az idei karàcsonyi menü

Beugrónak hideg marakujàs sárgadinnyeleves volt.

Hozzàvalok:
2 db sàrgadinnye
3 db marakuja
2 tk narancsviràg méz
nàdcukor
víz

Elkészítés:
A sárgadinnyét megpucoltam, eltàvolítottam a magokat és felkockàztam. Leöntöttem vízzel és megszórtam cukorral, majd betettem a hűtőbe. A marakujàkat kettévágtam és a belsejét szitán àtpaszíroztam. Az így kapott levet hozzáadtam  a sárgadinnyéhez, tettem bele mézet és összeturmixoltam. A hűtőben tároltam tàlalàsig.



Főfogàsnak párolt kardhal volt, párolt brokkolival és rizzsel. Ezen azt hiszem nincs mit magyaràzni, csak tàn annyit, hogy a kardhalszeleteket enyhén megsóztam és borsoztam pàrolàs előtt. Valamint készítettem hozzà bazsalikomos zöldbors màrtàst.

Elkészítés:
Kb. 10-12 db zöld borsot 2-3 tk szàrított bazsalikomot és kévés sót kőmozsàrban összezúztam, majd egy gerezd àtpaszírozott fokhagymát tettem hozzá és lassan adagolva az olívaolajat tovább zúztam, míg homogén zöld masszàt nem kaptam. Ezután belekevertem kb. másfél deci szójatejet és quinoa krém porral sűrítettem.

Desszertnek férjem csokihabot készített, de azt meg kell kérdeznem hogyan csinálta. A gyerekek, anyósom és én piros gyümölcsös fatörzs fagyit ettünk.


4 megjegyzés:

Bibe írta...

Elnézést mindenkitől, a helyes iràsi hibákért, de francia billentyűzetem van és ha a szótàrprogramom javít, akkor ok, de kissé macerás a másol-beilleszt javitàs.

Névtelen írta...

Miért pont ide költöztetek? Hazsuka

Bibe írta...

Mert itt született a férjem és az anyukája vmint a tesója itt laknak, könnyebb közalkalmazottá (ami Fro.-ban nyilván sokkal jobb, mint otthon) válni mint Fro. europai részén és amúgy meg mesés. Persze nem utolsó sorban az anyósomtól igen erős anyagi támogatást kaptunk a költözéshez és a kezdetekhez, amire máshol nem lett volna lehetőség.

Névtelen írta...

Rákerestem, nem ronda hely! :)
Azért csak írogasd a recepteket, ha van időd! Minden jót az új létformához! Hazsuka