2011. május 31., kedd

Mentás, tejszínes csirke

Ezt nem én főztem, hanem a párom. Bevallom őszintén én nemigen szeretem a mentát, de ezt megettem és még jól is esett (csak a mentaleveleket piszkáltam ki belőle).

Hozzávalók:
  • egy egész csirke (a szárnyak és a farhát nem kerültek bele)
  • 1 közepes cukkini
  • 3 közepes vöröshagyma
  • 2-3 gerezd fokhagyma
  • 1 csokor mentalevél
  • 6 szál metélőhagyma
  • 200 ml szójakrém
  • (finomítatlan)
  • bors
  • 1 mk massala
  • 1 tk tandoori
Elkészítés:

A csirkét kis darabokra vágjuk. Wokban (vagy teflonserpenyőben) nagyon alacsony hőfokon (esetleg egy kis finomítatlan olivaolajjal) ízlés szerint adagolt sóval és borssal sűrűn kevergetve megsütjük; elég hosszan (kb. 40 percig). Kivesszük a wokból, de a szaftot benne hagyjuk. Felaprítjuk a vörös- és a fokhagymákat és a szószban megsütjük, majd visszatesszük a csirkedarabokat. Megszórjuk massalával és tandoorival. Kb. 10 percig sütjük majd ráöntjük a szójakrémet és teszünk hozzá fél liter vizet (hogy ellepje). Felaprítjuk a mentát és a metélőhagymát és belekeverjük. Majd a cukkinit is felkockázzuk és belekeverjük. Az egészet folyamatosan kevergetve még legalább 20 percig főzzük. Sózzuk, borsozzuk, ha még szükséges. Főtt rizzsel tálaljuk

Nincsenek megjegyzések: