2009. szeptember 17., csütörtök

Meggyleves

No igen, a meggynek már nincs szezonja, bár én konkrétan tettem el kimagozva, fagyasztva...

Hozzávalók:
  • 1 l víz
  • 1-1,5 dl rizstej
  • rizsliszt
  • 75 dkg magozott meggy
  • 15 dkg nádcukor (bár lehetett volna kicsit több)
  • 2 dl szójatejszín
  • 1 tojássárgája
  • 1 csipetnyi só (finomítatlan)
  • 3-4 kb 3 cm hosszú fahéj
  • 5-6 szegfűszeg
Elkészítés:

A vizet a cukorral, sóval és a fűszerekkel (füszertojásban) forrni tesszük a kimagozott meggy felével. Ha felforrt és a meggy is megpuhult a rizstejhez addig adagoljuk a rizsliszetet, míg tejszín állagú nem lesz és behabarjuk vele a levest. Levesszük a tűzről és összemixeljük (vagy szitán áttörjük, de ezt én kihagynám). A maradék meggyet is hozzáadjuk és visszatesszük a tűzhelyre. A szójatejszínt a tojássárgájával összedolgozzuk és ha megpuhult a meggy, belekeverjük a levesbe.

Ha villanytűzhelyük van, akkor el is zárhatjuk és a lapon hagyjuk a levest még kb. 5-6 percig. Ha gáztűzhelyünk van, akkor 1-2 percig hagyjuk még rajta a levest takaréklángon, de legjobb beszerezni egy vaslapot, amit a gázrózsa fölé helyezhetünk és így sokkal egyenletesebb a hőátadása és nem olyan meleg, mint a direkt lánggé. Ez most sakkoztam ki a nyaron nagyapámnál Balatonon.

Jó idő kell míg a leves kihül és behűtve a legfinomabb. Ne lepődjünk meg, ha sűrűbb tálaláskor, mint főzés közben volt. A rizslizst elég jól megduzzad. Elég fölkavarni és ha túl sűrűnek találnánk egy kevés rizstejjel higítani.

A fényképen konkrétan egy korábbi levesem szerepel, aminek a receptjét nem is tettem fel ide, mert eltartott egy ideig, amíg kikisérleteztem a megfelelő állagot.

Nincsenek megjegyzések: