2010. szeptember 21., kedd

Szülinapi Piskótatorta

Húha de rég nem írtam ide semmit... Fényképezőgépem még mindig nincs. Ezt nézzétek el nekem légyszi.

Hozzávalók:
  • 6 db tojás (szép nagy)
  • 12 dkg nádcukor
  • 10 dkg rizsliszt
  • 2 dkg gesztenyeliszt
  • 1 tk citromlé
  • 1 mk vaniliaesszencia
  • 2 ek olivaolaj (finomítatlan)
  • 1 marék mazsola
  • 200 gr étcsokoládé
Elkészítés:

A tojásfehérjéket 2 dkg cukorral kemény habbá verjük. A sárgájákhoz hozzáadjuk a többi cukrot a citromlevet, a vaniliaesszenciát és habosra verjük. Apránként beledolgozzuk a lisztet, majd spatulával finoman beleforgatjuk a fehérjehabot. Végül beledolgozzuk az olivaolajat is, ügyelve, hogy ne törjük össze a habot. Egy tortasütő formát (nálam 26 cm átmérőjű) kikenünk finoman olivaolajjal és beszórjuk rízsliszttel, majd beleöntjük a tésztát. Megszórjuk a mazsolával. Ha nem süppedne bele, rásegíthetünk egy kicsit fogpálcikával. 110 fokra előmelegített sütőbe tesszük és kb 3/4-1 óráig sütjük légkeveréssel.
Felolvasztjuk az étcsokoládét és beborítjuk vele a "tortát". Én nádcukorral ráírtam férjem nevének kezdőbetűjét. Meglehetősen mutatósra sikerült és az egész család el volt ájulva tőle. :)

2 megjegyzés:

Gabi írta...

De jó, hogy újra írsz!
Jól van a férjed?
Én is próbálok hasonlóan főzni, mint Te, mert nekem is van néhány apróbb autoimmun betegségem.

Bibe írta...

Köszi!
A férjem teljesen jól van. Mióta teljesen betartja a diétát semmiféle tünete nem volt. Remélem Neked is használ majd.